اهورا...

اهورا:
ماانسانهاهمه به انتظارمرگ نشسته ایم
فقط زندگی میکنیم که سرگرم باشیم

***INSTAGRAM ***

AHOORA.BLOG.IR

شرمنده کوروش...

چهارشنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۳، ۱۲:۱۵ ق.ظ

شرمنده کوروش

از نسل آریایی چند پسر ابرو برداشته ماند..

از کاخ سلطنیت چند پاره سنگ به جا ماند..

ازکشورت یک گربه به جا ماند..

شرمنده کوروش

کتیبه ات دست بیگانه هاست..

تخت جمشیدت ویرانه است..

سنگهایش فروخته شد و مانده هایش دفترجملات یادگاری ملت شد..

شرمنده روزت در تقویم ایران به رسمیت شناخته نشده و جای یادبود تو یادمان دادن امام زاده ها را یادکنیم...ولی این موردبد نبود

شرمنده از قدرت ایران زمین که ی زمان دنیا را میلرزاند

 

۹۳/۰۴/۲۵
اهورا ...

نظرات  (۳۸)

۲۵ تیر ۹۳ ، ۰۰:۲۸ منورالفکر
نمیتوانم کنار بیایم.یکی برای من جابندازد این قضیه را..چرا؟!
پاسخ:
جامیندازم چشم
چرا پسرای ایرانی بعد ازانقلاب که نه بیست سال بعد از انقلاب شروع کردن ب تغییر
کجان اون جوون مردایی که قید همه چیشونو زدن از دنیا دل کندن تا دشمن یک متر از خاک کشورشونو تصاحب نکنه
الان پسره انقدر بی غیرت شده مادره ساعت 10 شب میگه برو سوپر خرید کن میگه نمیتونم خودت برو....
پس فرهنگامو غلط بوده که جوونامون اینجوری شدن،چرا بهتر از قبل نشدن چرا بهتر از پسرای دودهه قبل تر ازخودشون نشدن
چرا پیشرفت هاشون همش ب سمت وگرایش غربی ها بود....چرا؟
ب خدا چند روز پیش یه پسری رودیدم داشت بامادرش راه میرفت ابرو هاشو قشنگ تر از مادره برداشته بود....چراانقدر ریشه جوونا شل بود که تا یه ذره فناوری پیشرفت کرد تومملکتشون از خود بی خود شدن وسوءاستفاده کردن از همه چیز...
این وسط یه چیز میلنگه دوست عزیزم .....
بازم توضیحی بود من درخدمتم
ممنون از اینکه ازم توضیح خواستید
چند وقتی بود احساس میکردم کسی واقعا مطالب باتمام وجود نمی خونه جز عده اندک....ممنون
۲۵ تیر ۹۳ ، ۰۰:۳۰ امیررضا توسلی
مطلب جالبی بود
آفریـــــن
پاسخ:
ممنون
۲۵ تیر ۹۳ ، ۰۰:۴۱ عاشق پرواز
سلام.با همه جملاتش موافق بودم غیر از آخری.چون الان هم اسم ایران لرزه به تن آمریکا و اسراییل انداخته است مثال به روزش هم درمانده شدن اسراییل از موشک حماس(ایران) است.
پاسخ:
سلام
ولی انطور که باید نشاید
از نحوه رفتار خارجی ها باایرانی های ساکن در منطقه خودشون خبر داری؟
۲۵ تیر ۹۳ ، ۰۰:۴۶ خانوم میم
فقط می شه گفت شرمنده... :(
پاسخ:
بسی شرمنده...
سلام

تادرون خویش را نسازی آبادی های بیرون افسانه است...
پاسخ:
سلام
مشکل یکی دوتا نیست که....
۲۵ تیر ۹۳ ، ۰۱:۲۶ **رویای خیس**
سلام***


مرا سر می‌دهد تا دشت‌های آتش و آهن/////

‌ و آخر در مصاف غمزه‌ای مغلوب می‌سازد/////

خدا در کار و بارش حکمتی دارد که پی در پی‌/////

یکی را شیشه می‌سازد، یکی را چوب می‌سازد .!/////
پاسخ:
سلام....
۲۵ تیر ۹۳ ، ۰۱:۲۶ **رویای خیس**
خدایا…!/////

اندکی نفهمی عطا کن /////

که راحت زندگی کنیم! /////

مردیم از بس فهمیدیم و /////

به روی خودمون نیاوردیم./////
۲۵ تیر ۹۳ ، ۰۱:۳۰ دختـرآریایـــی
سلام دادا اهورا... ماها خیلیامون در برابر پدر شرمنده هستیم... خیلیامون...

دیشب که کلی کامنت دریافت کردم همشون هم فوش بود چه به خودم و چه به کورش بزرگ...

فقط خاطر اینکه مطالبم درباره ایشون بوده از خودم بدم اومد که باعث شدم....حتی خاستم وبمو ببندم...

ممنونم ازتون بابت این پست زیبا... حداقل فهمیدم کسایی هستن که پدر این سرزمینو به یاد داشته باشن

کسایی دم از بزرگی برای من میزنن که حاضر نیستن دو خط درباره ی گذشتشون بدونن...

کساییی به پدر توهین میکنن که فک میکنن توی دنیای مدرنی هستن و حتی نمیتونن اینو در کنن که

کورش بزرگ در زمانی زندگی میکردن که اوج جهالت بود و به جای فرمان زنده به گور کردن ادما فرمان

آزادی در دینداری و .... میداد

پاسخ:
سلام چکامه عزیز
چشمات روببند وادامه بده ....بیخیال
یه جمله ای هست که میگه :سگایی که غریبه ای رو نمیشناسن زیاد واسش پارس میکنن
۲۵ تیر ۹۳ ، ۰۱:۳۴ دخترآریایی
شرمــــندگی های ما کم نیس دادا اهورا:

شرمنده پدر که پاسارگاد زیر آب رفت...

شرمنده پدر که خلیج فارس مرده...

شرمنده پدر که وقتی ما در صف بودیم دریای خزر رو تقسیم کردند و چیزی به ما نرسید...

شرمنده پدر که کودکانی تو ی سرزمینت هستن که شیا گشنه میخابن و ما حاجیامون میرن خرج


چرخیدن دور کعبه
پاسخ:
بخدا شمنده خیلی چیزاییم
چی بگم
خیلیاچشماشون روبستن روهمه چیزو...
۲۵ تیر ۹۳ ، ۰۱:۴۲ دخترآریایی
شرمنده پدر که که تو با دشمنانت با احترام رفتار کردی و ما با قومیت های خودمون توهین..

شرمنده پدر میدونم از ماها راضی نیستی ولی با این حال افتخار میکنم که فرزند توایم...

افتخار میکنم که فرزند بودنت رو تا اخر عمر به یدک میکشم... میدونم که دیشب اشکامو دیده...

و در آخر شرمنده پدر که روح آزادگی تو رو ندیدیم...

میترسم بیشتر از شرمندگیامون بگم هی بیشتر خجالت زده تر شیم...


مگه نه؟؟؟
پاسخ:
اره ب خدا....
۲۵ تیر ۹۳ ، ۰۶:۰۵ اثــــــــــــمر
واقعا دردآوره :(
پاسخ:
واقعا همینطوره....
۲۵ تیر ۹۳ ، ۰۶:۰۷ اثـــــــــــمر
آنهایی که درزندگیت نقشی داشته اند را دوست بدار


نه آنهایی که برایت نقــش بازی کرده اند . . .
۲۵ تیر ۹۳ ، ۰۶:۰۸ اثــــــــــــمر
گفتم خدایا از همه دلگیرم. گفت حتی من؟ گفتم نگران روزیم:گفت اون با من گفتم خیلی تنهایم: گفت تنهاتر از من؟ گفتم درون قلبم خالیست:گفت پرش کن از من! گفتم دست نیاز دارم: گفت بگیر دست من. گفتم از تو خیلی دورم: گفت من از تو نه گفتم آخر چگونه آرام گیرم؟ گفت با یاد من....
۲۵ تیر ۹۳ ، ۰۶:۰۸ اثــــــــــــمر
زندگی به سختی اش می ارزد ...
اگر تو در انتهای هر قصه ایستاده باشی ...
خدای خوب من...
پاسخ:
ممنون از حضورتون
۲۵ تیر ۹۳ ، ۰۶:۰۹ اثــــــــــــمر
...گر نکوبی شیشه ی غم را به سنگ

هــفــت رنگش می شود هفتــــاد رنگ




"فریدون مشیری"
پاسخ:
بسیار زیبا
مجــــازی هستیم ...

امــــا ...

دلمــــــان مجازی نــــیست ...

میشکند ...

حواست به تایــــپ کردنت باشــد ...




حـــــــــــواســــتـــــ بـــــــــاشــ
پاسخ:
کسایی که مطالب ب مذاقشون خوش نمیاد....
۲۵ تیر ۹۳ ، ۱۳:۱۷ ف.م. آسمان
سلام

- در شب های قدر، قدر انسان بودن خویش را بدانیم.

قدر لحظه ها، قدر تمام نعمت های الهی

( آنها را که می بینیم و نمی بینیم... )
التماس دعا -

حق حق مدد
پاسخ:
سلام
انشاالله
ملتمسیم
۲۵ تیر ۹۳ ، ۱۴:۰۹ فدیناه بذبح عظیم
نوبتی هم باشه نوبت ما شد
رفتنم با خودم است و بازگشتم با خدا
رفتیم
یا زهرا
پاسخ:
ب سلامت
حق یارتان
۲۵ تیر ۹۳ ، ۱۵:۴۲ حدیث سامی
"نمی‌خواهم تخت جمشید باشم مردم در من عکس بگیرند
می‌خواهم قلعه قورتان باشم
در کویری گمنام
دور از چشم میراث فرهنگی
چند خانواده در من زندگی کنند"

مریم اسحاقی
پاسخ:
زیبا....
سلام اره واقعا
سر بزنی خوشحال میشم
پاسخ:
سلام
چشم حتما
چقد زیبا بود این پست.مرسی اقای اهورا
چه دعایی کنمت بهتر از این :
خنده ات از ته دل
گریه ات از سر شوق
و دلت کلبه ای از مهر و صفا
قلب تو جلوه ای عشق و ارادت به خدا . . .
پاسخ:
خواهش میکنم دوست عزیزم
شما لطف زیادی دارید
وممنون ازشما
خیال آمدنت دیشبم به سر می زد
نیامدی که ببینی دلم چه پر می زد
به خواب رفتم و نیلوفری بر آب شکفت
خیال روی تو نقشی به چشم تر می زد
شراب لعل تو می دیدم و دلم می خواست
هزار وسوسه ام چنگ در جگر می زد
زهی امید که کامی از آن دهان می جست
زهی خیال که دستی در آن کمر می زد
دریچه ای به تماشای باغ وا می شد
دلم چو مرغ گرفتار بال و پر می زد
تمام شب به خیال تو رفت و ، می دیدم
که پشت پرده ی اشکم سپیده سر می زد

خدایا خسته ام ،



از بد بودن هایم ...



از اینهمه تظاهر به خوب بودن هایی که نیستم .



از آفرینش کوهها و آسمانها و هستی که سخت تر نیست ...



خوبم کن ؛



فقط همین..


پاسخ:
ممنون از حضورتون دوست عزیز
از میان اشک ها خندیده می آید کسی
خواب بیداری ما را دیده می آید کسی

با ترنم با ترانه با سروش سبز آب
از گلوی بیشه خشکیده می آید کسی

مثل عطر تازه تک جنگل باران زده
در سلام بادها پیچیده می آید کسی

کهکشانی از پرستو در پناهش پرفشان
آسمان در آسمان کوچیده می آید کسی

خواب دیدم , خواب دیده در خیالی دیده اند
از شب ما روز را پرسیده می آید کسی

الهم صل اله محمد و ال محمد...
من از عمق وجود خودم، خدایم را صدا کردم
نمیدانم چه میخواهی، ولی امروز برای تو، برای رفع غم هایت
برای قلب زیبایت، برای آرزوهایت، به درگاهش دعا کردم
و میدانم خدا از آرزوهایت خبر دارد، یقین دارم دعاهایم اثر دارد…

شب عفو است و محتاج دعایم / ز عمق دل دعایی کن برایم
اگر امشب به معشوقت رسیدی / خدا را در میان اشک دیدی
بگو یا رب فلانی رو سیاه است / دو دستش خالی و غرق در گناه است
بگو یا رب تویی دریای جوشان / در این شب رحمتت بر وی بجوشان
التماس دعا

بزرگترین تمنای ما از خدا میتواند کوچک ترین معجزه اش باشد،
خدا را به بزرگیش قسم دادم، زندگیت را معجزه باران کند . . .

خداوندا
خسته ام از فصل سرد گناه و دلتنگ روزهای پاکم
بارانی بفرست، چتر گناه را دور انداخته ام . . .

حق الناس تنها چیزی است که در قیامت با شفاعت هم حل نمیشود
آنچه از من بر دل داری در این شب قدر ببخش
التماس دعا
عالیه پســــــــــــــــــر
مخلصتم
پاسخ:
چاکریم دادا
دختر باس وقتی آقاش خـوابـه بشینـه

رو کمرش تا دیوونـه شـه عصبی شه داد بزنـه

بگـه بسـه دیوونم کردی چی میخوای نیم وجبی

زل بزنـه تو چشاش بگـه بـــــــــوس..!!
پاسخ:
عجب....
بامن دعوا کن
با من قهر کن
حرصم و دربیار
بهونه بگیر
اجازه داری اشکمو دربیاری
اما....
حق نداری هیچ وقت بری
هیچ وقت...
فکر کنم....

به بوی عطر تو حساسیت دارم

همین که در ذهنم می پیچد...

از چشمم

اشک می آید!
نبار بارن... نبار لعنتی... عشقم با دیگری بیرون است سرما میخورد...
ایام شهادت قطب عالم امکان شیربیشه نبرد امیرالمومنین علی ابن ابیطالب حضرت حیدر(ع) تسلیت میگم خدمتتون
+تواین شبهای پرفضیلت مارو هم از دعای خیرخودتون محروم نکنید،یاعلی
پاسخ:
ممنون همچنین شهادت سرورمان تسلیت باد
ملتمسیم
علی یارتان
۲۶ تیر ۹۳ ، ۰۲:۱۸ منور الفکر
بنده هنوز توجیه نشدم نسبت به ارتباط این پست و دغدغه هایی که فرمودید..یعنی معتقدید رفتارهای نمایشی پیش از انقلاب که هدایت روشنفکران از دوره مشروطه آغاز شده بود برای احیای ایران باستان چه در دین.چه درالمان های فرهنگی.و چه در نمادها وآیین ها...درنتیجه منجر شد به نسلی برومند که قوای انقلاب و رشادت های دفاع مقدس را داشته اند؟ یعنی این ضعف که اکنون در میان جوان های ما در مقابل سیل اختلاط باورها وارزشها و فرهنگ هاست ناشی از این است که برای مثال ما در این سالها کتر به تاریخ باستانمان پرداختیم؟واقعا سوال است که آیا منش و روش های خامنشی.ساسانی و... می تواند قوه محرکه و زاینده غیرت.ایمان.تعهد و مقاومت باشد؟منظورم نمیدانم واضح است یا نه..اینکه نسل های چند دهه اخیر بهرحال تفاوت هایی حتی اگر بگوییم فقط در ظاهر و سبک زندگی هاشان پیدا کرده اند با جوانهای دهه 40تا60..یقینا درست است..اما علت چیست؟شما در پاسخ بنده تنها به دردها اشاره فرمودید و نه به علت مریضی ها...خب آیا باید از سهم اشعه بی امان و ذوب کننده رسانه ها غافل بود؟ یا از ساختار پیچاپیچ عرفانهای مضحک ظاهرپسند خلسه وار؟ یا از ترانزیت های پروپیمان بی امان مواد مخدر که انگار ثانیه به ثانیه عرصه کشف واختراع را رها نمیکند وهروز محصول و ضایعه ای جدید ارمغان دارد...یا از انباشت بی حد لباس های بی هویت در سرتاسر کشور که جای انتخاب پیشکش نفس کشیدن هم به جوان ایرانی نمیدهد؟ بیایید از سهم چندرنگی برخی متولیان اندیشه و فرهنگ و ایمان جامعه که قدرت و ثروت را نه در راه این انقلاب خدایی که در راه شوسه سازی راه های دست اندازی دشمنان به این خاک خرج میکنند چشم بپوشیم!!! از ملت ما.و جوان ما بی پناه تر و پرهجوم تر کجاست؟
فارغ از نظر وعنایت خداوند وامام عصر(عجل الله) که اگر نبود تمام بود همان ثانیه اول!
دل آدم درد میگیرد وقتی پسری از مادرش ظریف تر اصلاح وآرایش میکند. وقتی به سختی جوانی پیدا میشود که دل در لغزشگاهی از کف نداده باشد.یا دختری که لطافتش را مصرانه حفظ کرده باشد برای بوقتش...اینکه هم جنس گرایی دیگر دارد سرچهارراه جامعه مان چراغ زرد میزند..و ما دست هامان بسته است چون آن جوان مان مخمور است.در کشاکش کنسرت و بزم و هایپیراستار از دست رفته است و ما سر قبر خالی به ضجه نشسته ایم و برنامه ریزی!
جناب اهورا
اینکه دیگر درد بچه های سر چهارراه برای جوانی سوزان نیست تا چمران وار کاپشنش را ببخشد و تا خانه بلرزد وتب کند
یا با لباسی ناجور بر تن خواهر دینی اش دلش مچاله شود و نگاهش زیر کشد و با بغضی غیرت وار از خدا هدایتش را طلب کند
یا پسری بنازد که چهره ای مردانه و باطنی علی وار بسازد تا تکیه گاه خانه اش باشد
اینکه رغبت مطالعه و بحث نیست و فقط غر زدن مانده و بی تفاوتی
اینها و هزاران درد دیگر، که تفاوت (اکثریت و نه همه) نسل های ماست..گره اش در فراموشی کوروش و ایران باستان است؟ گره این معضل در امواج سرسام آور لذت گرایی و دنیابازی و غفلت از اسلام نیست؟
واگر هست هجمه آب به مقبره کوروش بزرگ(به احترام دوست عزیز زرتشتی ام)
یا.... نقشش چیست که بسیاری از دوستان خود را در برابر آن شرمسار میدانند؟
این حافظه کوتاه تر از آن است که بخواهد در گرماگرم روزها یاد باستان کند.شاید اگر حتی خاطره همان مردان دهه60 را هم نیم بند حفظ میکرد.خیلی از گره ها امروز گشوده شده بود
-------------
ببخشید طولانی شد
پاسخ:
خواهش میکنم.....
گفتم شرمنده کوروش:چون جزئی ازتمدن کهن ایران زمین بود
گذشتگان در هر سرزمین قابل احترام بوده اند وپایه گذار فرهنگ باور واعتقادات مردم بوده اند...از کوروش هم ب عنوان سمبلی از گذشتگان تاثیر گذار ایران یاد شد وادای شرمندگی شد ازاین بزرگوار...همین وبس
فی امان الله
۲۶ تیر ۹۳ ، ۰۲:۴۰ منور الفکر
دقیقا مسئله همین جاست.پس نقطه عطف بحث پیدا شد..
شما کوروش بزرگ را پایه گذار فرهنگ واعتقاد مردم ایران میدانید؟
یعنی بیش از سایر شخصیت های بزرگ دیگر تاریخ بلندمان یا نه؟
بیش از شاه عباس.شاه اسماعیل.الجایتو.شاه طهماسب.امیرکبیر.قائم مقام.نواب صفوی.شیخ فضل الله.مدرس.امام یا....
--------------
این یک دغدغه و پرسش است برای من که پاسخ تنها در دانستن از دوستان و جوانان است
واقعا میخواهم بدانم اگر ما استوانه کوروش بزرگ را در ایران نگه میداشتیم یا سایر گنجینه های تارخی مان را از لوور و ....می آوردیم و در دسترس نمایش مردم میگذاشتیم. چند درصد از تربیت های ناصحیح جوان هامان چه در باطن و چه ظاهر حل میشد..یعنی حقیقتا پرسش هایی برای نسل های ما بخاطر این خلا بوجود آمده که راه درمان ندارد؟
پاسخ:
یک شبه نمیشه اینهمه مشکل روحل کرد.....
من فقط ب عنوان یک یاد بود از ایشون یاد کردم خانم دلیل نمیشه که دونه دونه از این بزرگوارایی که فرمودید یاد کنم که....
دوتای آخرش ی ریزه گیر داره ...
خوبه که امامزاده هامون محترم شمره بشن..
و اینکه بابامونو خوبه بهتر بشناسیم ک پیامبر صلی الله علیه و آله تا جاییکه دانش ناقص من یاری میکنه خودشونو پدر امت میدونن...الانم که بابای گلمون حضرت آقا هستن....
منم موافقم ک دوستی فرمودن هنوزم کم قدرت نداریم......هرچند در برهه ای دانش و قدرت ایران زبانزد بود...اما قبول کنیم ک وقتی من و امثال من بی خردانه و بی تامل تنها مصرف گرایی و تنبلی و کپی کردن صرف رو در دانشگاه واجتماع ...داریم به چیزی غیر از این که هستیم نبابد دلخوش کرد..عمده ی انرژی جوانان ما که سازندگان مملکتند هدر میرود و بیشتر مواقع هرز میرود....و بخش عظیم آن هم توجه و باور بی چون و چرای ماهواره و....است.....زبان نمیتوان ب سخن گشود ک مجال اینجا کوتاه است و بحث فراتر از این حرفای ابتدایی بنده ی حقیر........
یا علی و التماس دعای ویژه در این ایام.........
پاسخ:
ارادتمندیم.....
ولی من نگفتم مورد امام زده ها بوده دقت بفرمایید نوشتم ولی این مورد بد نبود
بازم ممنون از دیدگاهتون بزرگوار
برای خط ب خطش ب شدت متاسفم... بعضیاش از شخصیت خودمونه و بعضیاش از این ک مردی مث کوروش کم پیدا شد.. در گذر زمان اتفاقات زیادی می افته. ما ک ندیدیم ولی از شدت شنیده هام و از اونچه تو تاریخمون خوندیم می گم کاش ایران انقدخیلی چیزاشو از دست تمی داد.. کاش مث اون وقتا خیلی بیشتر از الان حرف برای گفتن داشت. کاش دانشمند پروریش بیشتر ب چشم میومد. ای کاش فرهنگ ما برای همه الگو بود مث اون وقتا .ن مث الان!! ولی خدایی پسرای ابرو برداشته رو دیگه هیجای دلم نمی تونم بذارم...میگم تو خیلی از این حرفایی ک زده شد دولت ها بی کفایتی کردن مثلا. ولی مایی ک مسئول رفتار خودمونیم چرا داریم گند می زنیم ب فرهنگ خودمون....
پاسخ:
بعد جالبه بعضیا نمیخوان قبول کنن که دولت مقصر نبوده.....
۲۶ تیر ۹۳ ، ۱۷:۳۸ زائر آسمان ...
همش درست اما اون قسمت امام زاده هاشو قبول ندارم..
هر چیزی سر جای خودش..
!
یاد کردن و احترام به کوروش اصلا مانع یاد کردن امام زاده ها نیست و برعکس
این رفتار ما آدماست ما افراط و تفریط می کنیم!
نه؟؟!
پاسخ:
منم گفتم که این موردو قبول ندارم
شما در نظارت مذهبی هستی در وبلاگت خیر بخاطر همین ازت انتقاد میکنن دوستم.
یا رومی رومی یا زنگی.یا اینور باش یا اونور.در هر صورت دوست داریم جرعت داری حذف کننی؟
پاسخ:
نه نه نمی حذفم....خاطر خواه زیاد دارم
منم که حسسسسسسسسسسسسسااااسسسسس
بله بزگوار شما فرمودین مورد امامزاده ها بد نبود....ولی ی ریزه گیرش اینه که نه که بد نباشه..خوبه...
یاعلی و التماس دعای ویژه در این ایام...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">